mittnamnrdoris.blogg.se

Jag heter Gazette's Great Doris Day kallas för Doris, Dorran, lilla D, hjärtat etc. Jag föddes den 19 november 2015 av mamma Lexy, en vacker amerikansk cockerspaniel tik, den vinstrikaste (buff) i Sverige 2015. Min pappa heter Alex och bor någonstans långt långt söderut. Den här bloggen handlar om mig, nämner kanske människorna som jag bor hos då o då, men det är jag som är stjärnan.

Doris har varit på utställningsträning inför Örebro 😊

Publicerad 2016-09-08 20:26:22 i Allmänt,

Tiden går fort varje dag är den andra lik liksom..Just nu blir det inga skogspromenader - blir för mkt löv i pälsen 😩.. Vet inte vad som är bäst timmar av pälsvård vs skogen och känslan av frihet..

Ikväll hände nått i alla fall - gammelmatte hämtade mig och det var dags för utställningsträning. Coola Felix o mamma Lexy var med.. Nu måste det tränas ... Igen 😳... Say no more. .....

Om ngn v ska vi äntligen få träffa syrran.. Ni vet hon som jag inte sett sen den 15 januari - förväntningarna är höga!! Tror hon längtar lika mkt som mig ❤️❤️❤️

Felix (hur snygg som helst) mamma Lexy åsså jag

Love Doris D 🐾

Kommentarer

Postat av: Freja Eriksson

Publicerad 2016-09-13 19:20:41

Hallo sis.
Nu har vi varit hemma några veckor och jag har jättemycket att berätta. Det är fett kul att bo i huset på hjul. Man kommer så nära allting, t.ex. frukostbordet med gottis på. Om man hoppar upp i soffan, och det gör man ju. Pizza är också smarrigt. Och kakorna till kaffet levde farligt, för varken husse eller matte har ögon i nacken. Det gäller att vara på bettet om man skall få sej nåt extra.
Tyra och jag var på rymmen en dag bland en massa andra hus på hjul. Vi skulle hoppa in bak i bilen, men Tyra kom på att det gick att springa under den, och jag hängde på. Husse höll på att få hjärtsnörp. Fast vi tyckte det var jättelajbans. Och husse behövde nog lite motion. Lite degigt är det när det är semester.
Vi var på stranden vid havet ett par dar, men det där med att bada är klart överreklamerat, kan jag inte rekommendera. Det kommer ju vatten emot en! Vågor sa husse att det hette. Fast det var kul att gräva i sanden under mattes solsäng tyckte både jag och Tyra. Husse blev sur för han fick sand över sej. Men han behövde väl inte ligga just där? Inte kul att bada hemma heller, tycker jag. Fönen går väl an, och frisera sej, men klippa klorna är ingen rysare.
Tvåbensfarmor hade pajat knät, så jag fick inte träffa farsan och farmor, det blev inställt i sista minuten. Synd, det hade varit kul. Kulla-Gulla hade också sett fram emot att få träffa sin gammelmatte och gammelhusse igen, sa hon.
Matte sa att du skulle ner till oss i oktober och ställa ut dej. Det ska visst jag också. Då ska vi leka! Tyra och jag brukar jaga varandra i hela huset. Då är det plattan i botten! K-G får hålla sej undan. Matte kallar oss för Bäbisexpressen. Vi ses snart.
Puss
Freja

Svar: Åå hej sis!! Är så himla tokigt att jag inte skrivit här på länge ☺️!! Jag eller matte rättare sagt har fullrulle heeeela tiden - är glad att hon tar med mig till skogen i alla fall. Men knappt att man får göra det blir så mkt löv o pinnar i pälsen:(....
jag mår bra lääääängtar till vi ska ses i helgen!! Min lillhusse högar flyttat till Uppsala han jobbar med att plugga - konstigt va?!?!! Tror matte fick en liten knäpp när han flyttade, hon saknar honom massor!!!! Men i helgen kommer han visst hem, men då är jag i dina trakter.. såååå du måste ta hand om mig, tror jag kommer längta ihjäl mig annars 😩!!!
Må så gott kramar Doris D ❤️
Doris D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela