mittnamnrdoris.blogg.se

Jag heter Gazette's Great Doris Day kallas för Doris, Dorran, lilla D, hjärtat etc. Jag föddes den 19 november 2015 av mamma Lexy, en vacker amerikansk cockerspaniel tik, den vinstrikaste (buff) i Sverige 2015. Min pappa heter Alex och bor någonstans långt långt söderut. Den här bloggen handlar om mig, nämner kanske människorna som jag bor hos då o då, men det är jag som är stjärnan.

Farsan & jag

Publicerad 2016-07-11 09:52:33 i Allmänt,

Den här morgonen börjar på bästa sätt, farsan o jag i soffan framför Nyhetsmorgon. Snart väntar en härlig morgonpromenad. Känner på mig att det här blir en toppen dag 😊.

Love Doris D 🐾

Kommentarer

Postat av: Freja Eriksson

Publicerad 2016-07-11 23:07:09

Hallo sis
Det var ett tag sen sist, men matte och husse har inte haft tid att ta diktamen för dom bara målar och målar. Att dom aldrig blir färdiga? Hur svårt kan de va? Häromdan fick iaf jag – bara jag! – följa med till ett ställe med en massa folk och en massa grejor. Dom var gamla, sa husse. Grejorna alltså. Rätt vad det var kom det utfarande en terrierist under ett bord med grejor och höll på att skrämma slag på mej. Huligan! Det var många hundar där, men jag låtsades inte se dom. En jättestor sak kallades Sankta Bernhard, sa matte. Den ville hälsa, men det ville inte jag. Inte fick jag titta på vad som fanns på borden heller.
Apropå bord så råkade jag välta trädgårdsbordet häromdan, skulle bara titta om det fanns nåt kvar efter husses o mattes fikapaus. Det fanns det inte, men en blomkruka gick i tusen bitar. Löjligt med bara tre ben, det begriper man väl att det ska vara fyra ben på bord också!
Vad mycket spännande saker du får vara med om, och vilket fint täcke du fått, jag blir riktigt avundsjuk. Fast den där skummisen du mötte på fjället såg otäck ut med sina vassa grejer på huvet.
Nu ska vi iaf ut och åka lite, först till nåt som heter Dalarna (därifrån är min syster Tyra) och sen till nåt som heter Skåne (därifrån kommer syster Kulla-Gulla). Vi har nåt slags hus på hjul som krokas på bilen, och där ska vi bo. Mina systrar säjer att det är jättemysigt.
Vi hörs
Puss från syster Freja.

Svar: Älskade Sis! Tänk vad vi är lika. Det där med bordet på 3 ben helt galet - hur kan man ha ett sånt?!!! Man vill ju bara kika liksom, sååå misslyckas man igen. Ibland säger matte att hon älskar det där mest med mig - men så säger hon inte när det händer..
Måla, måla o måla stackars dig!! Saknar ord, men känner med dig ❤️..
Spännande med en trip med hus på hjul!! Det skulle jag oxå vilja prova. Då får man säker sova i sängen!!! Å det älskar jag. OM ni åker till Sundsvall måste ni höra av er, då kan vi busa ❤️!!! Vill ses.
Kram Doris D 🐾
Doris D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela