mittnamnrdoris.blogg.se

Jag heter Gazette's Great Doris Day kallas för Doris, Dorran, lilla D, hjärtat etc. Jag föddes den 19 november 2015 av mamma Lexy, en vacker amerikansk cockerspaniel tik, den vinstrikaste (buff) i Sverige 2015. Min pappa heter Alex och bor någonstans långt långt söderut. Den här bloggen handlar om mig, nämner kanske människorna som jag bor hos då o då, men det är jag som är stjärnan.

6 månader

Publicerad 2016-05-19 22:46:33 i Allmänt,

Idag är det 6 mån sen JAG kom till världen 😊! En kort sammanfattning om vad som hänt hittills.
När jag föddes var matte i Sthlm med jobbet. Cina smsade till matte kring 16:00 att första valpen kommit - en Doris 💕. Lyckan  var total för fam Wennberg, för mig var det stort att få Sticka fram Nosen i vida världen.

Jag och lilla J -  Love at first sight ❤️

Den 15 januari var det dags dagen D - jag fick flytta hem till familjen Wennberg.
Idag kan jag ge mitt liv för dem - vi är "a match made in heaven" - jag VET att det är ömsesidigt, total kärlek - villkorslös ❤️

Vi har hittills inte varit med om något jobbigt tillsammans - utan det ÄR bara fina dagar. Visst är de arga på mig mellan varven - som idag när jag stod på vardagsrums bordet o tuggade på en "träpjäs" ... Kan väl säga att husse var sur som ättika...

Eller som när jag stack från matte och rusade mot vägen. DEN tonen som matte fick i rösten då!! Jag stannade direkt, kröp tillbaka.. Jag trodde att min sista stund var kommen...

På Facebook kunde JAG läsa om att vissa syskon bjöds på tårta.. Min DAG tillbringades i koppel efter vägen, mitt värsta.. Matte säger att pälsen ska vara fin till på söndag, är visst dags för utställning..... Igen...
Godsaker?!?!! Några sådana har jag inte sett.. Det är visst skillnad på var man bor. Idag fick jag inte ens ett kex 😳
🐾 Doris D

Kommentarer

Postat av: Gammelmatte

Publicerad 2016-05-21 20:24:23

Lilla Doris när du fyller ett så lovar jag att komma med en korv och köttbullstårta!

Svar: Dig kan man lita på ❤️
Doris D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela